Jei transporto priemonė ilgą laiką stovi nejudėdama, tai gali pažeisti padangas ir sukelti plokščių dėmių atsiradimą. Tačiau jūs galite užkirsti tam kelią.
Kaip atsiranda plokščios dėmės
Kai padangos ilgą laiką laikomos toje pačioje padėtyje, automobilio svoris tenka tai pačiai padangų daliai. Šis procesas deformuoja padangas. Aukšta arba žema temperatūra taip pat veikia gumos elastingumą ir prisideda prie deformacijos proceso. Kuo sunkesnė transporto priemonė, tuo didesnis spaudimas tenka padangai. Automobilio-furgono padanga, žinoma, patiria visai kitokią apkrovą nei mopedo padangos. Ant kai kurių padangų galite pastebėti plokščias dėmes – padanga nebėra apvali. Šios plokščios dėmės taip pat pastebimos vairuojant – padanga darda ir bumbsi. Tokios deformacijos, atsiradusios ilgą laiką stovint toje pačioje padėtyje, gali išsilyginti pačios, vos nuvažiavus pirmą kilometrą. Netinkama padangų priežiūra spaudžia medžiagą ir daro padangas jautresnes kitiems pažeidimams ar naujoms plokščioms dėmėms. Jei važiuojant išlieka bumbsėjimas, tai reiškia, kad padangai padaryta neatitaisoma žala arba atsirado disbalansas. Abiem atvejais automobilį turi apžiūrėti mechanikas, kad įvertintų žalą ir reikalingą taisymą.
Prevencija
Jei žinote, kad jūsų automobilis ilgą laiką stovės vienoje vietoje, galite užkirsti kelią plokščių dėmių atsiradimui. Klasikinių automobilių, automobilių su atidengiamu stogu ir motociklų (dažniausiai vairuojamų vasarą), namelių ant ratų ir priekabų savininkai apie tai turėtų pagalvoti iš anksto. Paprasčiausias dalykas, kurį galite padaryti – stovėjimo metu tiesiog nuimti senas padangas, kad plokščios dėmės iš viso neatsirastų. Taip pat patariama šiek tiek padidinti padangų slėgį prieš pastatant automobilį. Jeigu turite tam laiko, taip pat galite užtikrinti, kad padanga ir automobilis reguliariai judėtų. Tam, kad slėgis susitelktų ties kita padangos dalimi, užtenka tik šiek tiek pakeisti padėtį. Vis dėlto, automobilio ar motociklo pakėlimas gali atsirūgti. Viena vertus, abi padangos ir amortizatorius nepatiria slėgio, nes neturi sąlyčio su grindimis, tačiau tuomet slėgis atitenka ratų pakabai, tai gana neįprasta apkrova, kuri gali ją pažeisti. Pakeliant automobilį svarbu tai daryti ant lygaus paviršiaus, nes kitaip atramos gali išslysti. Egzistuoja įvairūs priedai, padedantys išvengti plokščių dėmių. Pvz., oru užpildomos pagalvėlės, kurias reikia padėti priešais ratus (nepripūstas), ant jų užstumti automobilį ir tuomet pagalvėles pripūsti. Prieš pripūsdami įsitikinkite, kad po pagalvėlėmis nėra aštrių objektų, kartais po jomis gali tekti padėti papildomą padėklą. Taip pat reikia neužmiršti reguliariai tikrinti oro slėgį ir, esant reikalui, jį pataisyti, kol automobilis yra uždėtas ant pagalvėlių. Tai ypač svarbu, kai pagalvėles veikia dideli temperatūrų svyravimai. Egzistuoja ir kiti padangoms skirti padėklai, taip pat vadinami padangų apsaugomis arba padangų batais, pagaminti iš putplasčio mišinio. Jas uždėti reikia tokiu pačiu būdu. Pagalvėlės padeda užtikrinti, kad ant padangų neatsiras plokščių dėmių, net jei apačia veikiama apkrovos. Tokiu būdu jos nebus deformuojamos. Vis dėlto šios pagalvėlės yra gana brangios, o jų suteikiamas aukščio kompensavimas taip pat ribojamas, priklausomai nuo gaminio. Gali nutikti taip, kad padanga, kurios šoninė sienelė yra aukšta, nuslys ant grindų nepaisant padangos pagalvėlės.