ES padangų etiketės ir efektyvumo klasės?
Europos Sąjunga, vadovaudamasi CE 1222/2009, įpareigojo visas padangas, pagamintas po 2012 m. liepos 1 d., automobilių ir komercinių transporto priemonių atžvilgiu, įtraukti standartines ES padangų etiketes, kurios jas klasifikuoja pagal tris charakteristikas: kuro efektyvumas klasifikuojami nuo A iki G, šlapias rankenas , klasifikuojami nuo A iki G, ir triukšmo decibelais.
Taisyklių, kurioms šis reglamentas netaikomas, kategorijos yra: restauruotos padangos, profesionalios visureigių padangos, lenktyninių / sportinių automobilių padangos, taip pat tam tikros padangų, pagamintų siekiant pagerinti trauką, rūšys, tokios kaip dygliuotos padangos, T tipo laikinos atsarginės padangos, padangas, pagamintas iki 1990 m., padangos, kurių didžiausias leidžiamas greitis yra 80 km / h, padangos ratlankiams, kurių skersmuo ne didesnis kaip 254 mm arba didesnis arba lygus 635 mm. Viena vertus, ši etiketė skirta skatinti ekonominį ir ekologinį eismo efektyvumą, taip pat padidinti kelių eismo saugumą ir, kita vertus, padėti vartotojams pasirinkti tinkamas padangas užtikrinant tam tikrą produktų skaidrumą.
Nepaisant to, etiketė buvo kritikuojama, nes rodė tik labai nedaug savybių. Profesionalai teigia, kad padangose yra daug daugiau funkcijų, kurios yra svarbios ir susijusios su kelių eismo saugumu, įskaitant, bet neapsiribojant, akvaplaningo savybes, vairavimo stabilumą, eksploatavimo trukmę, produkto savybes drėgnuose ir sausuose keliuose, išskyrus šlapias sukibimą, sniego savybes.
Padangų gamintojai teigia, kad bandymų rezultatai iš įvairių institucijų ir pramonės žurnalų turėtų likti labai svarbiu informacijos šaltiniu galutiniam vartotojui, nes jie sutelkiami į įvairias padangų savybes ir savybes ir įvertina juos.